zaterdag 13 april 2013

Bont angst

Ik maak het met bont. Mijn tante Jo overleed volgens mij 4 jaar geleden en ik erfde bontjassen. Daar wilde ik al direct werk mee maken, maar mocht dat wel? Mag ik wel met bont werken? Ook al is het een dierbaar erfstuk, mag ik er iets mooi mee maken? Hoe kan ik het verwerken? Hoe leg ik het uit? Angst en twijfel maakte dat ik niets durfde te maken. Ik bedacht om er een nieuwe tante Jo van te maken, maar dat was meer een grap. Zou je iets niet doen als je er bang voor bent? Zou je iets laten omdat anderen het gek vinden? Nee! In plaats van angst is er tijd voor actie. Doe. Nu maak ik een vlinder. (Al lijkt het op het moment meer op een konijn.) Ik metamorf de bontjas tot een lijf van een joekel van een vlinder. Metamorfose is altijd goed bij twijfel? Toch?
Wat een jeuk geeft dat zeg, knippen en naaien met bont, al die fijne haartjes. Gelukkig kon mijn naaimachine het aan. Ik vond ook bij het uit elkaar halen van de jas een ingenaaide mooi hand geschreven tekst.
 'Kom naar de rand,' zei hij. 'Dat kan niet Meester, we zijn bang.' 'Kom naar de rand,' zei hij. Ze kwamen. Hij duwde. Ze vlogen.' Tekst een van de kaarten van de 'helende reis kaarten'.
362

362 dubbel

362 dubbel