donderdag 10 april 2014

Achterkant iep en het weer erin

Er moest nog wat gebeuren met dit werk. Ik had de voorkant al achterkant gemaakt. En ik had bij een ander werk het weer erin en zoiets wilde ik ook. En zo bedachten Floortje en ik dat je dat misschien zelf zou kunnen maken, nat in een plastic zak, dat wat je nooit mag doen met je zwemkleding deden we met mijn werk. Hoe grappig en soort van stout gevoel: schimmel kweken. Voor extra effect haalde ik het werk zelfs langs een stukje zwarte schimmel op plafond van mijn atelier (schimmel? weer? vocht? lek?). Ook leuk om er iets uit te laten groeien, dus deed ik er putter zaad en tuinkers zaad bij. Vanmorgen vond ik het toch wel gek om er echte plantjes uit te laten groeien. Want wat gebeurd er als het dan geen water krijgt? Dorre bruine dingetjes op mijn werk?
Nee. En haalde ik het uit het zakje en hing het buiten op om te drogen. Het is beter geworden nu.