dinsdag 22 april 2014

Koffie, gemoedelijk Paaspop 2014 en de kapotte trommelvliezen

Wat stond het geluid hard zeg dit jaar. Drie dagen lang met oordoppen gewerkt en nog een ruis in mijn oren. Voor 2015 bestel ik zeker op maat gemaakte oordoppen.
Bij de tenten hingen zelfs al borden met het advies erop om oordoppen te dragen. Nu had ik ze op het festival gekocht, van die gele, en dat maakt de muziek toch echt lelijk. Maar ik kon het echt niet verdragen zonder de doppen in. Het volume was hard, overal keihard, ook in de Restolounge waar wij met koffie stonden.
Elk jaar weer verbaast het me dat de mensen zo ontzetten aardig zijn tijdens Paaspop Schijndel. Zelfs wanneer de mensen beschonken of dronken zijn bestellen ze de koffie altijd met een alsjeblieft. Heel gezellig ook met zo'n zachte g. Niet dat er een g in alsjeblieft of koffie zit. Maar om even aan te duiden dat het niet alleen het woord aardig is, ook de klank van de klant is fijn.
Waar ik me al weken op verheugde was om The Prodigy te zien. Echt bijzonder. En nog leuker eigenlijk is dat Go back to the Zoo gelijktijdig geprogrammeerd stond. Dus na een nummer of 5 liep ik over naar de Jack Daniels tent en kon ik met gemak vooraan komen om naar de mooie mond van de zanger te kunnen kijken. Hadden ze speciaal voor mij gedaan.
Vandaag doe ik het rustig aan, mijn lijf is wat stijf. En wat is koffie toch mooi. Ook al verkoop je drie volle dagen koffie nog steeds heb ik zin in een bakkie. Ga ik nu doen. En wat een mazzel: Mars loopt net binnen met taart.
Madamme de Pompadour en Miss Montreal op Paaspop 2014

Niels Geusebroek op Paaspop 2014

Paaspop 2014

Triggerfinger op Paaspop 2014

The Prodigy en Go back to the Zoo op Paaspop 2014

illy op Paaspop 2014

illy op Paaspop 2014


onze koffie bar op Paaspop 2014