zondag 15 juni 2014

Ferry nice meeting you

Vanmorgen ging Teun surfen en ik deed rondje SchoK, Schoorlse Kunsten. Ik ging natuurlijk kijken bij het werk van Ferry Jong. Hij postte al foto's van zijn enorme installatie. Ferry is van mini naar maxi werk gegaan. Ferry was zelf bij zijn installatie aanwezig en nog wat aan het werk. En er liep een haantje in de vorm van een vrouw met paardenstaart rond die mij berispte alsof ik een kind was. Omdat ik door het zand liep, en dat mocht van niet van 'ons'. HOE KON IK DAT WETEN ! ! Meteen was ik woest en ging in gevecht met de haan in mensenkleding (in gedachte dan). Na grommend rond het werk te lopen bedacht ik me en wees haar op de manier van aanspreken en bleek het niet haar bedoeling te zijn geweest om zo over te komen. Nou de toon was gezet.
Gelukkig sprak ik nog even met Ferry en het was very nice om hem te spreken.
Daarna nog even langs ander werk gegaan en ook ging ik nog even langs het werk van Monique de Leeuw. Mooie lijnen. Het andere werk op de foto is van Annelies Horden, hou ik van zulk werk: een kast vol lege pleepapier rolletjes.
Monique de Leeuw - Ferry Jong

Annelies Horden - Monique de Leeuw