zondag 10 augustus 2014

Een lekker ruil weekend

Het was een weekend van de ruilhandel. Van Kim Swinkels had ik nog schilderijen staan van de expositie Bloeiend Zijpe, die ruilde ik om voor de achtergebleven spullen van de Paaspop koffiebar. De kratten die niet meer in de auto paste, dit was april, bleven in de garage in Schijndel. Omdat ik toch in Schijndel was ben ik de iep in het boomkompas gaan groeten. Ik had er over gehoord tijdens de finissage van Springsnow Amsterdam, dat was volgens mij ook alweer ergens in mei.
Van het kompas zou je een boom kunnen kiezen waar jij je het best bij omschreven voelt. Ik kon het niet. Vond al de eigenschappen van de acht bomen bij mij passen. Ik ben ook de eik. Die stond in het midden van het kompas, die heeft vast ook al die eigenschappen in zich.
Het bordje van de Berk vond ik het leukst qua tekst: no berk. Die zit lekker in de ontkenning. Het karretje naast het boomkompas moest er ook om lachen, 'I see faces'.
Gister gingen we lekker ruilen met Mieke op camping Vafamil, Overveen. We ruilden kleding tegen stofjes en een heerlijke maaltijd uit de caravan.
Vandaag gingen we tijdens de surfles weer kijken naar het kustproject van Camperduin.
En als het dan toch herfst is, dan moet er oudhollands gebakken worden. Lekkere muffins met door Teun en Sil gemaakte pruimenjam erin, hmmmmmm.