zondag 24 augustus 2014

Resultaten workshop collage bij Maartje Jaquet

Gister volgde ik een workshop collage van papier maken bij Maartje Jaquet. Zij exposeerde tot vandaag met collages over Maria en kind in de Amstelkerk Amsterdam bij Salon/ Big Bang. Ter gelegenheid van die expositie, of misschien vanwege het afronden daarvan, organiseerde ze in haar atelier een workshop collage maken. Met een korte inleiding en een al, voor mijn gevoel althans, even korte workshop. De tijd vloog om. Gelukkig kregen we wat uitlooptijd. Bonustijd. Heerlijk was het. Er was ook een moeder met kind, en die zaten, niet geheel toevallig, samen aan één tafel. Heel mooi hoe ze contact hadden, ze spraken niet heel veel en toch viel me op hoe liefdevol hun relatie was. Ze hadden ook hele mooie collages gemaakt. Net als de andere deelnemers trouwens.
Na de workshop waren mijn wangen vuurrood en bloedheet en wilde ik huppelen en springen van de energie.
Hier mijn werken. Ik heb geprobeerd om een beetje het Big Bang thema aan te houden. Eén werk wilde ik op de Maartje Jaquet manier doen. Ik was per slot van rekening bij haar in haar atelier op haar workshop.
Ben blij met het resultaat.
Ter info: de citroen staat centraal voor vergankelijkheid. Ik plaatste hem op zijn kop, zodat hij op een slang lijkt en dus een dubbele (dol op dubbel) betekenis krijgt want dat gaat dan weer terug naar "Het Paradijs". De collage met kop van uil heeft 3 puntje: die staan voor de heilige drie-eenheid en omdat ik de Putter in schilderij 'Antonius drieluik' van Jeroen Bosch en in een portret van Maria en Jezus tegen kwam in Lissabon, heb ik hem natuurlijk ook meteen ingezet.
Dankjewel Maartje.