dinsdag 7 oktober 2014

Prachtig werk Bill Beckley in Stedelijk

Gister bracht ik mijn kunstwerken voor de expositie SALON/dantel in Istanbul naar Amsterdam en daarna bezocht ik het Stedelijk Museum om de expositie van Marlene Dumas te zien. Zo! Dat kwam hard binnen, poeh. Zo zag ik de marteling van de vrouw en minderheden, seksuele intimidatie en verdriet. Heftig kwam het binnen.
Misschien omdat ik zo geraakt werd kwam het werk wat ik daarna in de kelder zag dubbel dik vet over. Daar zag ik het mooiste werk wat ik in anderhalf jaar had gezien (mei 2013 waren we in New York en daar heb ik goede indrukken opgedaan). Tot 9 november 2014 is de expositie 'Bad thoughts', een overzicht van 43 jaar verzamelen van Jeannette en Martijn Sanders, te zien. Snel wilde ik er doorheen vliegen, direct bij binnenkomst zag ik het werk. Nog even doen alsof de rest van de tentoonstelling mij ook interesseerde, maar ik kon mijn ogen er niet vanaf houden. Dus er maar naartoe gelopen. Het werk 'The turtle and the hare' van Bill Beckley vind ik prachtig. Ik realiseer daar direct waarom. Ik hou van herhaling, ritme, reeksen, regelmaat, humor, dieren, sprookjes en wit.
Ik maakte nog wel het rondje kelder af. Bad thoughts? Ik heb er alleen maar goede gedachtes aan over gehouden. Goede verzamelaars die Jeannette en Martijn Sanders.