maandag 20 oktober 2014

Stofwisseling

Ik ben bezig met Jeroen Bosch zijn Antonius-drieluik in mijn achterhoofd. Ik wilde er miniaturen van maken, kleine werken van 10x10cm maar nu zit ik met het dilemma dat ik ze weer niet wil opspannen. Zo een los lapje spreekt mij nu meer aan. Presenteren blijft een dingetje. Het is zoveel makkelijker wanneer ze 'gewoon' in een lijst kunnen. Maar mooier is het niet altijd, of meestal niet. Terwijl de presentatie alles bepalend is. Een titel voor deze serie heb ik al wel: Stofwisseling. Het idee kreeg ik in de bioscoop bij het zien van een trailer van een film over een jongen met een stofwisselingsziekte. Ik werk nog even door aan iets anders, en schuif dit even aan de kant.
Over kant gesproken, ik ben vandaag begonnen met aftellen. Nog maar 9 nachtjes slapen en dan ga ik naar Istanbul voor opening expositie SALON/dantel (dantel is de vertaling van kant). Waar ik aan mag deelnemen. Zaterdag 1 november is de opening daar in en rond het Adahan Hotel, Istanbul.