donderdag 9 oktober 2014

Zaai, groei en vind

Voor het stoelen project Schagen 600 jaar van ASK (ateliers schagen kunstroute) ging ik voor Miep van Riessen even kijken bij de kringloop voor een rechte stoel. Daar viel ik met mijn neus in de boter. Ik was er al tijden niet geweest, het leek me een tijdje beter om dingen te verkopen en op te ruimen.
Als je zaait kun je oogsten en wat je aandacht geeft groeit. Zo ook nu. Ik vond onder andere boeken over kant, boeken met putters, boek met 'Tuin der lusten' van Jeroen Bosch, met geschilderde putter, erin, een boekje over Gijs en een borduurwerk van een blauwe Maria. Gelukkig heb ik nog wel wat zaadjes te zaaien.
Bij de kringloop waren ze spullen aan het weggooien, allemaal puzzels en spellen. Thuis spijt en daarom ben ik terug gereden om 8 vuilniszakken mee te nemen. Gisteravond leek het hier wel een sorteercentrum: verzameling papier, plactic, hout, pionnen, domino stenen, schaakstenen, damstenen, flippo's en memorie stapels.
Ik ben gek op het werk van Una Tuominen en hoop ook eens zulk werk te maken. Dus heb nu een kleine verzameling pionnen en oude memorie kaarten.