dinsdag 18 november 2014

De papieren vogelfabriek

Sinds kort heb ik een nieuw ontwerp kersthanger. Hij is van papier en natuurlijk met een vogel, er zit een nest in mijn atelier, er komen er namelijk steeds meer bij. Ik word er blij van. Gelukkig worden er meer mensen blij van. Deze heb ik voor een klant gemaakt, en heb ook al een nieuwe bestelling. Vogels horen dan ook in de (kerst)boom. Ook maakte ik vlinders, vanwege voorkeur klant, komt goed uit want ik ben ook dol op ze en had nog afbeeldingen genoeg van de vlinder en ook de vlinder hoort in de (kerst)boom. De monarch vlinder overwintert met miljoenen in de bomen van Mexico.

En waar zou de inspiratie nou toch vandaan komen? Door de grote raampartij in mijn atelier zie ik heel de dag allerlei vogels. Zo zat er net nog een Vlaamse gaai, nu zijn er meesjes, Turkse tortels, kauwen (veel kauwen), vinken, een roodborstje en laatst zaten er twee bonte spechten in de berk. Die hebben wel twee enorme gaten gemaakt, hopelijk gaat de berk niet doodbloeden/leeglopen in het voorjaar bij de opgang gekomen nieuwe sapstroom. Ik zit nog te wachten dat de keep vogel en de putter voor mijn raam verschijnen.