vrijdag 9 januari 2015

Een liedje om te huilen en nog een mooie vriendin

Ik dacht net terug aan het nummer van Bear's Den -' Above the clouds of Pompeii '. Het werd gedraaid op 3fm toen ik net terug uit Haarlem kwam. Zodat mijn overleden vriendin Mieke lekker zacht en warm kon liggen op haar Essenhouten draagbaar had ik een vegetarisch schapenvachtdeken gekocht en bij haar gebracht. Het was 3 januari half 7. Ik ging mijn dochter Teun bij mijn vriendin Elzina halen. Terwijl de tranen over mijn wangen stroomde stond ik voor mijn vriendin Elzina haar deur. In de hoop dat het minder zou worden en dat ik een beetje fatsoenlijk naar binnen kon gaan, Elzina heeft immers een huis vol kinderen, bleef ik nog even in de auto zitten. En toen kwam dit nummer 'Above the clouds of Pompeii' en alle woorden leken te kloppen. Ben nog even blijven zitten en toen over de drempel gestapt bij Elzina. Dikke tranen. Ik kreeg een warme knuffel in de gang en daarna zei ze: 'ik heb toevallig voor 8 mensen gekookt, dus schuif aan'. Aardappelen met sperzieboontjes. Het was de beste maaltijd in tijden.

Foto's zijn van bij ons thuis en Paaspop koffiebar met Mieke, Elzina en Marcel.