vrijdag 23 januari 2015

Opruimen en verzamelen

Ik lees het overal. Opruimen! Doe elke dag 25 dingen weg. Het is goed om dingen los te laten. Goed voor je hoofd, goed voor heel de wereld, schijnt. Dus toen Floortje vertelde dat ze wil gaan koken met de middenbouw groep van haar jongste dochter, viste ik snel mijn jarenlange verzameling eekhoorn wintervoorraad hazelnoten op. We gingen er 20 tellen en toen wegen en een schatting maken. Ik heb de berekening met de hazelnoten meegegeven, dus precies weet ik het niet meer. Ik gaf Floortje bijna vier en een halve kilo hazelnoten mee en volgens ons kwam dat grof geschat op 2600 hazelnoten. Nou dat ruimt lekker op.
Kan ik gewoon door blijven verzamelen met witte dingen en glaswerk. Verder kwam ik nog vreemde dieren tegen in mijn opruiming, eentje van 10 x 10 cm en twee op hout.