maandag 23 februari 2015

Greep naar wit

Vanmiddag toch weer een greep gedaan naar mijn oude verweerde witte lapjes. Instant geluk. De verzamelde lakens, kussenslopen, zakdoekjes, servetten, allemaal met of vlek, of het weer erin, losse draadjes, of het liefst zorgvuldig met de hand gestopte gaten. Mij maakt het gelukkig.
Nu is mijn atelier helemaal op mijn wensen gemaakt, met grote raampartijen met uitzicht op de vogels in de tuin, een lang bureau en een grote witte kastenwand, waar alles is opgeborgen zodat ik rustig en heerlijk kan werken. Toch wil ik iets anders. Dus als iemand nog iets weet voor mij, een leegstaand pand, een leeg tuinhuis of een mooi groot warm wit hoog licht atelier met uitzicht op groen, in de buurt van mijn huis, in Schagen, roep alsjeblieft. Dan ga ik het weer eens uitproberen, een atelier buitenshuis.