vrijdag 24 april 2015

Kopje dantel

Speciaal voor Maartje Jaquet maakte ik ook een kopje, een kantkop. Wat bij Gijs Stork begon is nu rond door Maartje ook een kantkop te geven. De draadjes staan symbool voor de verbinding met kant die we maakte tijdens onze reis naar Istanbul ter gelegenheid van opening expositie Salon/dantel.
Voor Maartje gebruikte ik een prachtig blauw kopje, speciaal uitgezocht uit mijn verzameling, want ik weet, Maartje haar servies is blauw.......
Wat gek, ik ben zo goed in onthouden van beelden, deze keer niet. Bij de uitleg dat ik speciaal hetzelfde kant had gebruikt als bij onze video-animatie met kant die we samen maakte voor expositie Salon/dantel (dantel - is - kant op zijn Turks) 'Jeanne haar hersenspinsels" en dat ik juist dit mooie blauwe kopje gebruikte omdat ze blauw/wit servies heeft..... 'Mijn servies is rood' zei ze. Huh? oeps. Gelukkig vindt ze het blauwe kantkopje mooi.
PS: 

I forgot about the second cup I made: 'Kruis - kop'. Lale Platin from Istanbul is also connected to lace. My work 'Kruis-kop' stayed in Istanbul. I gave it as a present because she is also a very special person. Aren't we all connected!











onder kopje voor Gijs, boven Lale, mijn kopje, Manon en Maartje