zondag 19 april 2015

Plek bezocht installatie Kunstroute Zijpe

Vanmiddag plek bezocht waar ik een installatie mag maken via Masterclass van Kunstroute Zijpe. Ik kwam het erf oprijden en zag twee pauwen met hun veren showen. Ohhhhh! Mijn dag was weer goed. Navraag leerde dat ze tien hanen en twee hennen hebben.
We hadden met 8 kunstenaars voorlichting over de Masterclass, over grote buiten installaties en de expositie. De voorkamer van de boerderij waar we zaten had lage ramen, waardoor ik steeds flanerende, rennende, trotse en pronkende pauwen voorbij zag gaan. Waardoor ik moeilijk mijn ogen op de sprekers kon houden.
"Pauw, pauw, pauw, ik ben veel mooier dan jouw." is wat me nu te binnen schiet. Grappig, dat zongen we als kind vlak voor de pauwen bij de Donkere Duinen.
Opening 27 juni (mijn verjaardag) 2015, aan de Grote Sloot, Zijpe.