dinsdag 14 april 2015

Spring spring spring draad en touw

Over een week is de opening van expositie Springsnow Amsterdam in de Amstelkerk. De mini's zijn ingeleverd bij 10x10artist, dus dat is afgerond, daar zorgen Edith Brouwer en Erik Timmermans nu voor. Ik kan me nu helemaal richten op mijn installatie. Ik ben draadjes aan de haakwerkjes aan het knopen voor mijn installatie aan de gracht voor de kerk zodat ik maandag goed voorbereid ben om het te installeren. 240 draadjes vastnaaien en knopen. Ik noemde het takkenwerk en dat is het uiteindelijk ook. De 120 witte haakwerkjes komen tussen die mooie takken van de duiveltjes-iep. Wat ik me al steeds afvraag is waarom dan die naam? Ik begreep vanwege de vorm van de blaadjes, die lijken op oren van een duivel. Maar hebben elfjes niet dezelfde vorm oortjes? Ik maak er een lente sprookjes iep van met fladderende sneeuwvlokken elfjes. Ik hou immers van dubbel en tegenstellingen.
Er is ook plan 2. Wie weet mag dat ook! Deze installatie is zo blij. Alleen al van het idee word ik blij en enthousiast. Een installatie met spring spring springtouwen. Was mijn eerste idee en hoe het komt weet ik niet, maar heb het steeds weggedrukt, en nu popt de installatie toch weer in mijn gedachten op. Zo'n zin in!