woensdag 6 mei 2015

Dubbel en dwars vrijheid tot de 2e Stoelendans

Er zit me nogal wat dwars bij de expositie / kunstroute 'De Stoelendans' ter viering van 600 jaar Schagen. Ik vind het moeilijk om dat los te laten. Er zit veel frustratie en oud zeer met betrekking tot Schagen. Daar ging mijn kunst installatie in eerste instantie ook over. De verbinding, haat en de liefde in Schagen. De herinneringen aan verdriet, pijn, haat en liefde. Graag maak ik buiten kunst installaties. Ik doe niets liever, bouwen, verschuiven, kijken, verplaatsen, kijken, voelen, maken.
Moeilijk vind ik het met de mensen die daar nu bij betrokken zijn. Ik ben vrijheid. Pas dan kom ik tot iets met vrijheid en vertrouwen.
Vandaag weer naar Noord 48, de plek, gegaan voor inspiratie voor nieuw idee voor mijn installatie, das lastig wanneer er frustratie op mijn nek zit en haast is geboden om plan om te gooien aangezien ik geen toestemming en vergunning krijg om mijn installatie over de sloot aan de bomen vast te maken, dat is namelijk gemeente grond en dat mag niet van mevrouw Bos, gemeente Schagen.
Het is een prachtige plek. Hopelijk komt het nieuwe en goeie (want dat is ook belangrijk) idee er uit met druk en verdriet, want ik geloof nu dat die niet meer voor de opening 16 mei gaan verdwijnen.

afgewezen idee