vrijdag 1 januari 2016

Mooie glasmallen van gips

Ik wens je een jaar met veel licht.
Voor veiling tijdens borrel voor vriend Bart ben ik bezig om een bierpul te maken van keramiek. Zijn achternaam is Beermann, vandaar het bierpul idee. Ik probeer me te verdiepen in de smaak van Bart zelf, die gaf op mijn vragen antwoord 'bier en tieten, meer heb je niet nodig' ...... das wel Bart. Dat krijg ik niet uit mijn vingers. Kringloop werkt bij mij sterk inspirerend. Van de week op weg naar garage ging ik toch even inspiratie opdoen. Nu met dit heerlijke zonlicht ben ik helemaal blij met mijn glaswerk.
Maandag ga ik naar Arnhem voor cursus werken met zelfgemaakte mallen gegeven door Esther van Groeningen. Zelf werkte ik als kind al met klei en op AHK afgestudeerd op keramiek, maar toen ik daarna naar VAV op de Rietveld academie ging heb ik dat helemaal laten vallen. Werken met keramiek is nog altijd een verlangen en nu gaf ik mezelf een cursus bij Esther cadeau. Het is even rijden, twee uur heen en terug. Maar anders blijf ik er maar naar verlangen. Dus doen dacht ik! en dat worden toch mooie mallen!