zaterdag 2 april 2016

Ik doe wel iets met liefde

Tegen de mensen van 'Weg van kunst' Kampen heb ik geroepen, zo vlak na de aanslagen in België, "Ik doe wel iets met liefde in de Buitenkerk tijdens de kunstroute". Dat staat dus nu gedrukt in de krant.
Wat is nu iets doen met liefde? Vraag ik mezelf af. Tijdens Paaspop bedacht ik dat knuffelen met de bezoekers, een flashmop organiseren maar dan met knuffelende mensen. Als Amma dat kan, dan kan ik dat toch ook, wellicht minder sterk als zij, maar met een goede bedoeling moet ik toch een eind komen.
Een beetje kort dag voor zoiets. Dus ik begin alvast maar met het maken waar ik liefde voor voel: vogels, vlinders, sprookjes, prinsessen, wit, borduurwerk. Dus ik zit te werken bij Op in Schoorl en naai een prinses uit een prentenboek, ze ziet er vandaag uit als Maria, en een mot, of nachtvlinder. Ik weet echt zo niets van details, ik weet overal een beetje van, zo ook over het geloof. Ik zag vlinders op het plafond van de buitenkerk, ook vogels en bloemen, en denk dan aan symboliek. En nu met de exposities van Jeroen Bosch al helemaal. Zijn werk zit (waarschijnlijk) ook vol van symboliek.
De Buitenkerk heeft ook 'Onze lieve vrouwe' als naam. Dus de liefde zit er al in, gelukkig.