dinsdag 17 mei 2016

Benjamin Francis Leftwich, de dove geluidstechnicus en de klanken van een engel met de naam Tenfold

Gisteravond had ik met mijn twee van Pinxteren een tweede Pinksterdag avond uitje. We bezochten het concert van singer songwriter Benjamin Francis Leftwich met de beeldschone en super grappige zingende engel genaamd Tenfold.
Voorprogramma van Tenfold was een grote smullerij. Huh? Wat een bijzondere woordkeus. Ik kan het gevoel niet anders verwoorden op dit moment. Ik ben super fan geworden. Ze was zo ontzettend grappig ook. Voor ze begon had ze de zaal al op haar hand. Wat een ontzettend gevat iemand! Zo grappig. De zitplaatsen waren vrij en er waren daardoor wat lege stoelen. Maar dan niet naast elkaar, allemaal los. Er waren daardoor wat mensen blijven staan. Behulpzaam als ze was wees ze de vrije plekken aan en zei daarbij dat het wel enkele zitplaatsen waren. Dat je dan dus wel alleen zat. Maar ja, zei ze, 'mij hoor je ook niet, ik sta hier ook alleen op het podium.' Mij kon je wegdragen!
Daarna ging ze zingen, met tussendoor nog meer fijne tussendoortjes. Wat zong ze ook mooi zeg. Een engel in de Amstelkerk. Prachtig. Ik ben haar direct gaan volgen op haar site, twitter en facebook.
Benjamin mag op zoek naar een geluidstechnicus. Wat een bagger kwam er uit zijn microfoon en gitaar. Zo ontzettend zonde. Eén nummer besloot hij akoestisch te doen. Hij kreeg daar een daverend applaus voor. De hint kwam helaas niet over. Hij ging weer elektrisch verder. Heel erg jammer voor het concert en mijn oren.
Over oren gesproken. Voor de Amstelkerk staat de Duiveltjes iep, waar ik vorig jaar mijn installatie voor Springsnow festival in maakte. Blijft een prachtig exemplaar en mooie herinnering. De naam heeft de iep te danken aan zijn blaadjes, die lijken op oortjes van de duivel.