zaterdag 16 juli 2016

Zee concours ezel hippique

Dit weekend is er in Schoorl een groot concours hippique op het veld waar ik de auto altijd zet. Prachtig en vol weemoed stond ik even te kijken, naar het springen en de dresseur. Ik dacht aan mijn eigen paardenmeisjes tijd. Allemaal door elkaar en het ging allemaal goed. Wat mooi.
Tot ik op links een paard los zag draven, kreupel. Ach, ik zag de hindernis omver liggen. Even kijken of ik nog een loslopend paard moest vangen, nee dat deed een man voor mij. Toch zielig, dat wij willen springen, midden in een centrum, met vlaggen, een molen die draait, een hoogwerker met reclame banners. Best veel te zien voor een springend paard.
Ik stapte achter mijn naaimachine, en stikje ze op textiel, geeft een stuk minder schuldgevoel.
En ik hou zo van achterkanten, nu herkende ik onze hond in een van de achterkanten. Die van de zee-ezel. Het is net een bull terrier. Daarom vind ik ezels ook al zo leuk, en het fijne is dat je er ook niet mee kunt springen. Heerlijk zo'n sterk karakter.