zaterdag 17 september 2016

Hier is mijn Hang-Op

Daar zijn ze. De Hang-Op. De Hang-Op gemaakt van mijn misbaksels, met macramé van restjes wol van de rommelmarkt en een zelf gestekt vetplantje. De eerste paar nog wel, nu inmiddels met gekocht vet, want ik ben er al een aantal kwijt, dus mijn eigen kweek stekjes zijn al vergeven, of nog te klein voor in de Hang-Op.
Ik noem ze misbaksels omdat het glazuur is mislukt. Dit zouden drinkbekers moeten worden, maar het glazuur is mat, en voelt daardoor rot aan de lippen. Ik kon ze niet weggooien, en heb ze al maanden in het zicht staan, in mijn thuis atelier.
Ineens zag ik van de week het licht. Plantenhangers van macramé! en maakte ze meteen. Ik ben heel enthousiast, en niet meer te stoppen met knopen. Ik zit direct weer in de jaren tachtig. Ik begon van de week met macramé , en mijn handen pakten direct drie strengen tegelijk, en het voelde meteen als vroeger. Lagere school leeftijd. Het is als fietsen, of schaatsen, verleer je nooit.
Fijn om mijn keramiek te kunnen recyclen tot een mooi product. Vanavond heb ik mezelf wel moeten beloven om niet te gaan knopen, ik zie scheel. Ik was niet meer te stoppen. Voor wie het nog niet wist, ik hou van veel. Gelukkig had ik een hele berg misbaksels. Dus dat komt goed uit. Maar nu wel even niks.