zondag 2 oktober 2016

1001 Waterlanders

Wat een ongelofelijk succesvol team heeft er afgelopen maand gewerkt in de expositieruimte van de Watertoren. Er zijn 1001 bezoekers naar de expositie van Miep van Riessen 'Waterland' komen kijken. Gefeliciteerd Clafis, Quinten Trentelman, Stichting ZOOK en Stichting Miep van Riessen.
Trots dat ik daar aan mee heb gedaan. Op naar een volgend sprookje. Morgen ruim ik mijn installatie 'Waterlanders' op en zet ik mijn nieuwe installatie neer. Volgend weekend is er expositie 'De ondraaglijke lichtheid van water'. Dit kunstproject is gekoppeld aan de Noord-Holland Biënnale, waarbij kunst en samenleving gekoppeld wordt. Dit keer is het thema de Watersnoodramp van 1916, waarbij grote delen van Nederland onder water kwamen te staan. Na een kleine waterramp worsteling in mijn atelier heb ik een fijn, mooi, rustig en kabbelend werk gemaakt. Hieronder alvast een sneak preview hoe het er bij stond in mijn atelier vandaag. Kom maar kijken naar het eindresultaat. 7 kunstenaars doen mee. Waaronder twee van de Lutma. Je bent van harte welkom op 8 & 9 oktober, u ook.