dinsdag 18 oktober 2016

Leren ondernemen

Na jaren in dienst te hebben gewerkt ging ik zonder ervaring als ondernemer, ondernemen, als beeldend kunstenaar.
Na een paar jaar kreeg ik behoefte aan een ander soort werken, en een ander soort inkomen, en begon een winkel, om weer een beter inkomen te hebben, en de lijnen met de klant te verkorten. Ergens mislukte dat. 31 december vertrek ik met mijn Op uit Schoorl. Op gaat verder als webwinkel.
Dat heb ik ook nog nooit gedaan. Hoe doe ik dat dan? Waarom doe ik het? Doe ik het omdat ik de webwinkel heb gekregen? Omdat het bij anderen ook werkt? Samen met Floortje Bakker werk ik er nu aan. En ik wil het mooi. Ik wil een net zo'n mooie site als mijn winkel Op in Schoorl, puur, liefdevol, smaakvol en uniek.
Vandaag heb ik een webinar van Ninke van der Leck gevolgd, over om als ondernemer gecoacht te worden. De advertentie zag ik gister op facebook op, en ik heb vandaag gekeken.
2450,- euro, om 3 maanden gecoacht te worden. Wat te doen. Crowdfunding? Of weer zomaar ergens aan beginnen, zonder kennis en ervaring?
Nu eerst verder met foto's op de webwinkel zetten. Want die gaat 1 november open, komt hier www.opschoorl.nl