vrijdag 6 januari 2017

Licht komt

Zoek het licht en het komt spontaan in verschillende vormen naar me toe.
Vandaag gingen José, Mars en ik naar Leeuwarden. Mijn Marcel wilde heel graag de tentoonstelling van Alma Tadema in het Fries Museum zien. Tadema zag ook het licht, denk ik tenminste af te zien in zijn schilderijen.
Was er ook nog eens een bonus voor mij, een expositie 'Ancient light' van Claudy Jongstra. Hmmmmmmm fijn, lekker veel favorieten van mij: wol, potjes, water, veel, serie, licht, geel, goud, paardenbloemen en indigo de Koning der kleuren. Ohw en wat dacht je van die geit! Ook zo fijn. Ze hebben in het Fries Museum een geit van Jan Mankes. Op weg naar de tosti met koffie gaf ook nog eens een van de nieuwe aanwinsten zelf licht. Het werk van Sybren Renema. Goeie challenge die 30 dagen #zoeklicht challenge van mij.