zondag 15 januari 2017

Zonnige zondag en zalf kwak

Vanavond was de opening van de nieuwe leden van KCB in bijgebouw museum Kranenburgh. Ik ging met name voor Annelies Horden, trots dat ik werk van haar heb in de webwinkel Op. Lekker veel kleine portretten bij elkaar. Net alsof ik voor de etalage van een snoepwinkel stond.Fijn hoor die expositie in het bijgebouw, aanplaksel van museum Kranenburgh. Niet alleen de boven verdieping van KCB, ook de begane grond was fijn. Daar hebben leerlingen van de BSG een expositie gemaakt. Tof ook dat daar Gerben Hermanus tussen hing, met heel tof werk, en ik ben nu fan van Daphne Louter, Catinka Kersten en Leoniek Bontje. De installatie met zalf kwak en andere fijne laboratorium uitziende fijnheden is van mijn Creatorium ezeltje-prik, van Gerben Hermanus, partner Martijn Engelbregt. Daar kwam ik overigens onderweg naar huis pas achter. Dat hij het was. Ook oogstrelend, zijn installatie, (behalve dan die loszittende, niveau naar beneden halende printstickers). Mocht je nu naar Bergen gaan, pulk ze er dan stiekem af.