dinsdag 7 maart 2017

RAUM Open Call

Uitgenodigd door Rinke Vreeke van RAUM ging ik gister naar De Vrijstaat aan het Berlijnplein Utrecht om aan hun Makerstour deel te nemen. Er staat een call open voor kunstenaars, die met name installaties maken. Laat ik dat nu, met name dit jaar heel graag willen doen. Het stond immers al in mijn nieuwsbrief van januari.
Net bekomen van mijn afwijzing op de oproep om deel te nemen aan Griend / Oerol ging ik naar het Berlijnplein aan de A2 in Utrecht. Niet te vinden, dat had vast een doel, om 3x onder de gele brug door te rijden en 4 keer langs Cinemec.
Een bijzonder aantrekkelijke Open Call. Alles is nieuw, nieuw land, en er is genoeg voor iedereen.
Aan het eind van de Makerstour werd voorgesteld om even op het dak van Cinemec te gaan kijken om een goed overzicht van het gebied te krijgen. Dat deed ik natuurlijk, nieuwsgierig als ik was, en ik wilde ook alles opsponzen, om de inspiratie in gang te zetten.
Al was ik al behoorlijk door de wijk gereden, ik kon het moeilijk vinden, deed ik vroeger al, toen ik terug reed van RTL naar de Parade op het Moreelse Park, en is een beetje blijven hangen, de weg kwijt raken in Utrecht. Toch moest ik ook nog even de auto van Harry Potter besturen. Zo het dak van Cinemec op. Betoverend wat daar te zien was. Wat een goeie tip om nog even het dak op te gaan.
Op m'n gemak in de miezer teruglopend dacht ik dat ik met mijn kleine zijn niets kon toevoegen daar. Het is nu al zo mooi met al die kranen, daar kan toch geen installatie met kleine losse onderdelen tegenop. Een Haas!!!! Ja daar rent een haas! Ik stopte om te genieten van de wegrennende haas. Naast mij lag een enorme K. Hoe groot teken wil je hebben. Ga het doen! Ga aan. Ga dus groot! Ja groot! Groot in fantasie! Alle tekenen wijzen die kant op. Grote installatie, groot uitpakken, groot gebaar maken met sprookjesachtige verwondering tot gevolg.