maandag 20 maart 2017

Vier verjaardagen en een crematie

Het was een volle feestweek, met een dip of twee. Dieke, Elzina, Iete en mijn moesje waren afgelopen week jarig. Mijn moeder belandde vlak voor haar verjaardag in het ziekenhuisbed. Door het slecht functioneren van haar schildklier en medicijnen daar voor, of tegen, het is maar hoe je het bekijkt, slaat haar hart soms nogal eens op hol. Dit gebeurde bij controle, dus moest mijn moesje even blijven. Niets ernstigs zei de dokter, gewoon meer medicijnen en ontspannen blijven, ook tijdens de hartkloppingen... umh ... oké. Snel weer naar huis.
Vrijdag was de crematie van een mooie, stoere en bijzondere moeder Aaf.
Zaterdag was een tof kinderverjaardagsfeest waar ook oude meiden als ik welkom op waren, met een heuse speurtocht in het donker. Lekker spannend!
De verjaardagen zijn elk jaar, maar door die crematie dacht ik steeds aan 'Four weddings and a funeral'.
Teun en Amira hadden zondag sushi. Want Teun had de verjaardagen vanwege voetbal, werk en school gemist. Dus bestelde de meiden samen sushi, en daarna naar de film. Vieren en vriendschap is mooi.