vrijdag 12 januari 2018

Ik ben een lettertype

Een jaar of 6 terug, terwijl ik met een andere moeder van school aan de video van de eindmusical werkte, zei ze dat ik niets had met letters. Dit denk ik gebaseerd op de snelheid waarmee ik een letter zocht. Ik zei verder niets, ruimde om vijf uur de spullen op en maakte 's avonds thuis snel de video af en sprak er niet meer over. Maar de opmerking deed, onbedoeld, pijn en keert dus af en toe terug. De afgelopen dagen ben ik met letters bezig, voor Het Danspaleis en een opdracht voor ons keramiek duo Imperio Imperfecto.
Volgens mij ben ik wel een lettertype. Ik hou van letters. Ik heb, denk ik, alleen niets met de namen van letters en kan ze daardoor niet onthouden en moet ik zoeken naar welke ik mooi vind. Dat kan ook elke keer anders zijn.
De afgelopen dagen met Floortje Bakker bezig voor Imperio Imperfecto aan het werk met letters en cijfers en kijk maar eens naar de foto die ze nam tijdens het werken. We zagen het allebei, de schoonheid van de letters op dat moment op het scherm. De opdracht was anders, toon ik later, wanneer de klant het ook heeft gezien, dus dit was even een klein geluksmomentje tussendoor.
Natuurlijk nam ik ook vandaag koffie met brownie en keek ik naar de mussen, duiven, kauwen en eksters. Want ik ben naast een lettertype ook een chocolade-, koffie- en vogeltype.