maandag 2 april 2018

Praise You Paaspop 2018

Paaspop 2018 was Iggy Pop, Guus Meeuwis, Bløf, Kensington, Fatboy Slim, koffiebar, Naaz, Huub, Marcel, Floortje, Elzina, Amira, Teun, Bart, Fred, Eugene, Kim, Curth, Betty, Peter, Schijndel, Brabant, Anne-Marie, Jet Rebel, Elvis@TheChapel, Resto Lounge, Martijn, Ronnie Flex ft. Maan, Michael Jackson Tribute, Jet Rebel.
Zo'n fijn festival,  met name ook dat het wederom zo goed bij mij past. Er is namelijk van alles wat, dus ik hoef geen muziekstijl of etensstijl te kiezen. Drie dagen lang beleven zonder een enkele keuze te maken. Ik heb genoten van Fat Boy Slim, Bløf en Guus Meeuwis. Wat een mooi begin van het festival seizoen!
Ik stond vooraan bij Iggy Pop toen hij naar het publiek kwam, wat mooi hoe hij gestreeld en aanbeden werd door het publiek. Hij leek er van te genieten en je zag hem ook denken 'Fuck you all', en gelijk had ik, want toen hij weer het podium op klom zei hij het ook en greep in zijn kruis. Hahaa! Wat een waanzinnige ervaring om hem te zien. Hij had in z'n eentje meer energie en charisma dan heel de Alfa bij elkaar.
Jett Rebel zei zaterdag 'Jammer dat jullie het hoogtepunt nu hebben gehad', vond ik erg grappig, maar ik geef hem toch ongelijk. Hoogtepunten zijn er niet, alles was top, met hun eigen karakter en kracht, en Elvis woont in Holland. Wat een waanzinnig optreden was dat ook van Elvis@TheChapel!
Guus Meeuwis zette de tent op zijn kop. Met Elzina ging ik even kijken naar het laatste stukje concert. Het was één groot feest. Hij speelde 'Brabant want daar brandt nog licht' en 'la la, la la, la laaa, laaaa', geen idee wat de titels zijn van deze nummers maar het kippevel zat op mijn rug. De polonaise kwam langs en heel de zaal zong mee.
Ook van Fatboy Slim mocht ik het laatste stukje concert zien en daar verlangde ik naar toen ik 20-25 was en ik werkte in de Sleep-in tijdens avonden dat er house werd gedraaid, of dat ik zelf ging dansen op house muziek. Wat een energieboost kreeg ik van Fatboy Slim. Hij speelde als laatste nr 'Praise You' en laten we Paaspop loven! Praise You Paaspop!!!